Michaelu O’Sullivanovi vždycky vrtalo hlavou co dělá jeho otec. Jediné co věděl bylo, že pracoval pro pana Looneyho, který byl neoficiální vládce města, kde žil spolu se svým bratrem a matkou. Jednou jeho zvědavost dospěje tak daleko, že se schová do auta, když jeho otec spolu se synem pana Looneyho Connorem jede na jednu za svých „výprav“. To co uvidí mu změní celý život. Jemu i jeho rodině. Malý Michael vidí, jak jeho otec s Connorem zabijí pár lidí. Jeho otec Michael O’Sullivan dělá pro pana Looneyho hlavního vymahače a právem se mu přezdívá Anděl smrti. Je totiž špička ve svém oboru. Michael se omylem prozradí a Connor ho nezabije jen kvůli tomu, že mu otec vyrazí zbraň. Jenže Connor se bojí toho, že je Michael udá a později se vypraví k O’Sullivenovým, kde zabije Michaelovu matku a jeho bratra, kterého omylem pokládal za Michaela. Pan Looney se bojí Andělovi pomsty na synáčkovi, proto se ho pokusí nechat zabít. Jenže ho šeredně podcenil a on je teď odhodlaný udělat cokoliv aby pomstil ženu a syna a Michaela v bezpečí dopravil do vesnice jmenem Peklo (Perdition).

Když jsem si našla ve slovníku slovo „perdition“ bylo u něj několik možností jak ho přeložit do češtiny. Peklo, záhuba, zkáza, zatracení. Podle mě se všechny tyhle výrazy hodí. Nikdy jsem nevěřila, že může být nějaký nemanga komiks tak dobrej. A to jsem jich četla požehnaně. Samozřejmě nesrovnávám ze Sandmanem, cokoliv od Neila Gaimana zbožňuju stejně jako cokoliv od Kaori Yuki. Max Allan Collins je všem co se někdy zajímali o svět bublin notoricky znám, stejně jako to, že žádné jeho dílo nemělo slušnou filmovou adaptaci.

Film Road to Perdition jsem viděla dřív než jeho papírovou předlohu a musím říct že se mi líbil, nechápala jsem proč fanoušci předlohy tak frfňaj. Jenže po tom co jsem si to sama přečetla tak jim musím dát za pravdu. Film je jen hodně slabý odvar. Česká obálka hrdě hlásá, že je to předloha k úspěšnému filmu s Tomem Hanksem v hlavní roli. Že se Hanksem vůbec chlubí? Je to určitě skvělý herec, ale nemá nic z toho co měl Anděl O’Sullivan. Film si vzal z předlohy jen základní zápletku a jména hlavních postav, jinak si scénárista dělal co chtěl.

Ve filmu je pan Looney hodný starý děda, který upřímně lituje činů svého syna a Michaelovi jeho pomstu přeje. Pche! I když tedy ten fotograf-zabiják co ho hrál Jude Law mi přišel perfektní. No nebudu srovnávat s filmem, protože ten mám taky ráda. Doba Al Capona mě vždycky zajímala. Zlatý věk mafie má zvláštní kouzlo, pro někoho kdo v té době nežil a duu Collins, Rayner se podle mého neodborného názoru podařilo tři sta stranách (!) skvěle zachytit. Jednou jsem od kamaráda chytla dotaz jestli mi není trapný pořád jen na svém blogu pět chvalozpěvy. V tomhle případě rozhodně není.